tiistai 23. marraskuuta 2010

Kirppuilua

Olen niin tyytyväinen tämän päivän kirpputoriostoksiin, että täytyy laittaa juttua ennen kuin olen tehnyt siitä mitään :)
Minulla oli puolisen tuntia aikaa odotella lankaliikkeen avautumista, joten suunnistin keskustan uuteen kirpputoriin. Jo portailta näin Kankaan! Olin sotkeutua jalkoihini ja huutaa: "Minuuuuunnnn!!" ettei vain kukaan ehtisi sitä nappaamaan parinkymmenen metrin matkan aikana.
Tuo Kangas!! Siinä on samat värit kuin minun nojatuoleissani ja divaanissani. Ne ovat vanhoja, mutta verhoiltu ja kunnostettu. Divaani on ukin ja mummin peruja. Nojatuolit vanhempieni ensimmäinen ostos aikoinaan.


Kangas maksoi 4€ / 2 verhoa. Ostin kaikki neljä ;D
Lisäksi löysin jing ja jang tarjoiluastian 3€. Minulla on ennestään samanlainen (siinä on puinen, pyöreä aluslautanen lisäksi) ja se on todella kätevä käyttää yksin tai erikseen niin ostin nämäkin pois kulehtimasta. Näissä voi vaikka tarjoilla iltapalamuffinin tai  Punapiparjuurisalaatin ja Italiansalaatin.
Tuo pussukka (0,50€) sisältää valtavan, ohkaisen huivin. Keksin käyttöä molemmille..


Eli käsityöpussukka. Sinne mahtuu lankakerä ja kun laittaa hihnat käsivarrelle, niin neulominen tai koukkuaminen onnistuu vaikka lenkkeillessä ;D No, pientä liioittelua, mutta kuitenkin...


Tässä kaverukset..
Laitan tähän vielä kuvan divaanista. Teetätin nuo isot tyynyt verhoilun yhteydessä. Nyt ajattelin, jotta jos tuosta Kankaasta tekisi myös vaihtopäälliset. Vaihtopäälliset toisivat vaihtelua......


Keittelin sitten mahdottoman tyytyväisenä Rooibos teet ja alan suunnittelemaan. Sit vois vähän hypistellä uusia lankoja ja jatkaa suunnittelua ja keittää vähän rooibosta...

5 kommenttia:

  1. Hyvät kirpputori saaliit on ehkä parasta maailmassa! Saa hyvän mielen ja tavaraa kaupan päälle :)

    VastaaPoista
  2. No niin on! Minä tarvisin ton käsityö kassin!

    VastaaPoista
  3. Se kassi on ollut do-listalla kauan ;) Nyt pääsin tekemästä..

    Totta Niina :)
    Toiset kerskuu sillä, miten kalliita hankintoja ovat tehneet ja ite on ihan hekumoissa mitä pienemmällä rahalla on tuunattavaa tai valmista löytänyt ;)

    VastaaPoista
  4. Niinpä! Mä oon kyllä huono tuunailemaan, ompelukoneen omistan kyllä, mutta en osaa oikeen valmiita korjata... Trikoovaatteita olen kyllä tehnyt, toppia ja legginsiä. :) Minä harrastan enemmän näitä itsetehtyjä asusteita! ;) Milloinkahan viimeksi olisin ostanut kaupasta koruja, ja lapasia en varmaan koskaan!

    VastaaPoista
  5. Aikalailla sama täällä, jotain pientä tuunailua vaatteisiin osaan tehdä.. Liittää toisiinsa, poistaa.. ym. Mutta muuten liikutaan pitkälti näpertelyosiolla.
    Joskus on kivoja lankoja, nappeja, nauhoja... Vaatteen saattaa ostaa ihan vaan nappien takia :)
    On se niin mielenkiintoista kierrellä, samalla savu nousee korvista kun rattaat käy ylikierroksilla ;D

    VastaaPoista