sunnuntai 12. joulukuuta 2010

PataKallo


Ohje näihin patalappuihin löytyi mainiosta Stitch 'n Bitch - Koukussa kirjasta. Olen vuosien varrella tehnyt näitä useita. Ovat helppoja ja kivan näköisiä. Ja erittäin käytännöllisiä! Koska näihin on virkattu kaksi patalappua yhteen; ei pääse sormet palamaan!
Ihan pienenpieniä muutoksia olen tehnyt malliin ja ripustukseen. En virkkaa kulmaan lenksua, vaan teen napinläpiaukon patalappuun.


Tässä siis samat punavalkeat patalaput kuin yläkuvassa, mutta toiselta puolen. PataKallon koko on noin 14 cm x 18 cm.


Ja värivaihtoehtojahan on just niin paljon kuin lankojakin :)
Minä olen käyttänyt akryylilankaa. Tulee kivan pehmoinen ja pesu onnistuu 40 asteessa. Muutaman PataKallon olen virkannut Seitsemän veljestä -langasta, mutta niistä tulee vähä turhan paksuja laitettavaksi kaksi samaan.



2 kommenttia:

  1. Aiku hienoja!
    Sait minut innostuun tiskiräteistä ja kutomisesta. Nyt kokeilen kutoa vaippahousuja :D
    Kesken on pellavainen tiskirättikin...
    Seuraavaksi vissiin patalappuja :D

    VastaaPoista