perjantai 10. joulukuuta 2010

SudenKoRento

Tämän perusmallisen tiskirätin kaveriksi on tullut muutama samanlainen helmineulosrätti. Ovat olleet käytössä erittäin kestäviä ja pestäviä!
Nyt alkoi kuitenkin kiinnostaa myös erilaiset kuviot. Löysin Ravelryn sivuilta aivan ihania malleja. Osa on maksullisia, mutta suurin osa käytettävissä ilmaiseksi.
Ensimmäiseksi silmiin osui sudenkorento tiskirätti. Malli on mielestäni erittäin kaunis! Muutamilla viivoilla tehty ja saatu siihen kaikki oleellinen. I-ha-na! Ja mikä parasta; on todella helppo tehdä! Mallia muuntelin sen verran, että neuloin reunoille ohjeesta poiketen helmineulosta. Ohjeessa oli muistaakseni ainaoikeaa. Luutun koko on 16 cm x 20 cm.




Langaksi löysin 100% bambu lankaa "Just Bamboo". On miellyttävä neulottava. Ei ole säikeinen, niin kuin monet bambulangoista. Eli jälki on helposti siistiä.
Pesusuositus on 40 asteessa. Itse olen kyllä pessyt näitä tiskirättejä langan pesusuosituksista huolimatta sekä 60:ssä asteessa, että kylmemmässä ja kaikki ovat kestäneet. Olisikohan Novitan bambulanka ainoa missä luvataan pesu kuudessakympissä?? Ei ole ainakaan itselle tullut muita vastaan.

Näitä tahtoo lisää!!

7 kommenttia:

  1. Heipsan!
    Olen ihastellut tuota sudenkorentorättiä monta kertaa ja nyt päätin tehdä semmoisen itse. Kirjauduin ravelryn sivuille, mutta enpäs löydäkään tätä ohjetta sieltä, osaatkos neuvoa minulle apua? Sulla on hyvä , ihana ja mielenkiintoinen blogi! :)

    VastaaPoista
  2. Hei Tellervo!
    Kommenttisi on jotenkin jäänyt huomaamatta, olen pahoillani :( Kävin kurkkimassa blogiasi ja olit onnistunut selvittämään sudenkorentorätin ohjeen. Hienoa! Ja kiitos kehuista :)

    VastaaPoista
  3. Juu, olin onnistunut. Löysin ohjeen ihan kun vain laitoin suomeksi hakusanaksi sudenkorento...niinkin yksinkertaista :) Ovat kyllä valtavan kivoja ja niin helppoja tehdä.

    Vaikka olen niitä kauhiasti suitsuttanut,niin yhtäkään en ole raaskinut vielä ottaa tositoimiin. Hölömöä sanon minä :)

    VastaaPoista
  4. Hei taas Teija!
    Oletko itse käyttänyt rättejä tiskipöydän pyyhkimiseen ja muuhun? Miten koet että on toiminut?
    Its evasta tänään olen raaskinut ottaa käyttöön yhden rätin, jossa oli 34% bambua, 34% puuvillaa ja 32% viskoosia. Hyvin pyyhkii, se on tosi, mutta rätistä tuli heti aika käytetyn näköinen,ja aika hitaasti kuivuu.
    Mietinkin että kummosia kokemuksia sinulla on?

    VastaaPoista
  5. Hei :)
    Itse tykkään eniten isoäidin neliöstä tiskirättinä. On harva/ilmava ja siksi kuivuu nopeasti ja hyvin.
    Käytetyn näköisiksihän ne menee.. ;)
    Minulla ei ole ollut kuin puuvilla-bambu yhdistelmälankoja, joten en osaa sanoa miten tuo viskoosi vaikuttaa kuivumiseen ym.

    Vanhimmat tiskirätit olen siirtänyt siivoukseen ja pelittää sielläkin hyvin. Eli käytän myös siivoukseen.

    VastaaPoista
  6. Ok, kiitos tiedosta! Tämä kyseinen rättini sitten kuivuessaan näytti taas ihan ok.

    Tämä rätti idea on niin valtavan hyvä juttu, ja olen todella innostunut näistä ja kiitos kuuluu siulle :)

    VastaaPoista