lauantai 19. tammikuuta 2013

Kookosöljyttynä

Minun iho menee pakkasilla ihan hiutaleiksi. Mitä enemmän sitä rasvaa, sitä enemmän saa rasvata. Jonkun verran auttoi kun siirryin itsetehtyihin saippuoihin.
Öljyjä olen kokeillut, oliivia, rypsiä, helokkia.. Sisäisesti ja ulkoisesti. Kylmäpuristettuna. Auttaa hetken.

Ihan muuta juttua luontaistetuotekaupasta haeskellessani osui purkki kylmäpuristettua kookosöljyä käteeni. Muistin lukeneeni kookosöljyn kosteuttavista ominaisuuksista saippuoita tehdessäni. Siispä hiljennyin hetken purkin äärelle ja annoin myyjän sivistää itseäni..
Tässä on aika kattavaa perustietoa kookoksesta.


Nyt on ainakin kuukausi testauksia takana ja kookospurkista en luovu! En kuunakullanvalkeana..
Kookosöljy on hoitanut ihoa perusteellisesti.
Iho ei enää kutia ja särje kuivuuden takia. Kosteutuksen lisäksi öljy on myös tasoittanut. Ehei, raskausraitani eivät ole hävinneet, mutta ne ovat vähemmän riemunkirjavia. Myös kyynärtaipeessa kummitellut punertava rinkula on kadonnut. Se on ollut on/off vaiva, jonka vuoksi en ole viitsinyt lähteä lääkäriin. Kivuton, kutiava ja ärsyttävä..
Hiuksiin testasin myös. Minulla toimii parhaimmin latvojen täsmähoitona. Tai sitten laitoin liikaa..

Sivelin alkuun öljyn illalla jalkoihin ja kalsarit ja sukat päälle. Sitten aloin käyttää öljyä koko roppaan ja tämän tein ennen pesua saunassa. Nykyään saunakäytäntö on vakiintunut. Jos pakkasmittari alkaa näyttää yli kahtakymmentä sipaisen öljyä käsiin ja jalkoihin. Kasvoihin tarpeen mukaan.
Plussaa myös ihana tuoksu.

Ruoanlaittoon olen myös käyttänyt, mutta enin osa on kyllä mennyt kosmetiikkaan. Alan vähitellen kokeilla sitä lisää myös keittiön puolella..

Toivottavasti jollekin kuivaihoiselle on hyötyä tästä vinkistä. Minulle myös kelpaa kaikki neuvot ja kokemukset aiheesta..


2 kommenttia:

  1. Minulla ei edes ole mikään kuiva iho, mutta kookosöljy sopii minulle tosi hyvin. Töissä joudun pesemään käsiä niin ne ovat oikeastaan minun ainoa ongelma-alue. Mutta laitan aamulla kookosöljyä käsiin juuri ennen kun lähden töihin. Hanskat käteen ja bussimatkan (30min) jälkeen minulla on silkinpehmeät kädet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saman vaikutuksen huomasin jalkoihini. Tosin yön pituinen haudutus tarvittiin.. ;)

      Poista